Snapchat-annoncering

Mange forbinder platformen Snapchat med en yngre målgruppe, typisk udgjort af børn, teenagere eller folk i starten af 20’erne. Selvom Snapchat da også er særlig populært i dette segment, viser flere undersøgelser, at relativt mange i aldersgruppen 25-45 år gør brug af Snapchat herhjemme, og at vi sammenlignet med andre lande har en forholdsvis høj gennemsnitsalder. Snapchat-annoncering er således ikke forbeholdt virksomheder med unge som den primære målgruppe. Platformen er nemlig også særdeles effektiv, hvis du gerne vil fange det ældre segments opmærksomhed.

Hos Sedia har vi erfaring med annoncering på Snapchat, herunder både deciderede annoncer og samarbejder med influencere med massevis af følgere. Ønsker du at ramme din målgruppe i øjenhøjde på Snapchat, hjælper vi dig gerne. Nedenfor kan du læse mere om, hvorfor Snapchat er din tid og/eller penge værd som annonceplatform.

Book en opringning vedr. Snapchat

 

Derfor skal du annoncere på Snapchat

Du er måske vant til at bruge og annoncere på Facebook og Google, så hvorfor egentlig bruge ressourcer på endnu en kanal, du ikke kender til eller selv anvender i det daglige? For det første er der så mange brugere på Snapchat, at din hjemmeside eller webshop risikerer at gå glip af kunder, hvis du helt ignorerer platformen. På verdensplan kan Snapchat prale af mere end 191 millioner daglige brugere, og herhjemme viser en undersøgelse, at omkring 27% af os har installeret og aktivt bruger det relativt nye sociale medie. For det andet er den gennemsnitlige snapchatter særdeles aktiv og åbner således mediet mere end 25 gange om dagen, mens forbruget lander på omkring 30 minutter pr. dag. For det tredje er annonceformaterne ganske attraktive, idet annoncerne fylder hele skærmen, og at langt de fleste har lyd på, når de ser videoer på Snapchat modsat fx Facebook. Det gør, at du i højere grad har modtagerens opmærksomhed og kan trænge igennem med dit budskab.

Book en opringning vedr. Snapchat

 

Snapchat-annoncering: Priser, hvor alle kan være med

En anden af de klare fordele ved Snapchat-annoncering er priserne, der i langt de fleste tilfælde er konkurrencedygtige ift. klikpriserne på Google Ads og omkostningen pr. lead via Facebook. Afhængigt af dit produkt, målgruppen og ambitionerne har du mulighed for at bruge Snapchat som et attraktivt supplement til dine øvrige kanaler med en pris pr. visning/swipe up/klik, hvor alle kan være med. Det er en eminent platform ift. at drive en masse trafik og skabe opmærksomhed omkring dit brand/produkt, uden at du skal betale i dyre domme for eksponering, da det trods alt er et forholdsvis nyt medie både bruger- og annoncemæssigt.

Book en opringning vedr. Snapchat

 

Lad os hjælpe dig i gang med dine Snapchat-annoncer

Ønsker du at prøve kræfter med Snapchat, står vi klar til at hjælpe dig med alt fra planlægning af kampagner, opsætning af annoncer, evt. valg af samarbejder med influencere og øvrige facetter ift. dine Snapchat-annoncer. I fællesskab kortlægger vi din hjemmeside eller webshops potentiale i relation til Snapchat-annoncering på både det strategiske og operationelle plan, så du får mest muligt ud af dine annoncekroner, ligesom vi selvfølgelig sikrer synergien med andre marketingkanaler som eksempelvis Facebook og Google Ads. Du skal være velkommen til at tage kontakt for en uforpligtende vurdering af dit potentiale.

Book en opringning vedr. Snapchat

Kontakt

Send os en mail